יום חמישי, 13 בספטמבר 2018

פוד פרופסור - כשאפיה וחשבון נפגשים

לפני מספר שבועות, פנתה אלי תמר כרמון, היוצרת והמחברת של הספר פוד פרופסור, שמלמד את יסודות החשבון דרך אתגרי אפייה. מהכובע השני שלי - מורה ומחנכת בישראל, הסתקרנתי מאוד לשמוע במה מדובר. ביקשתי מתמר שתשלח לי ספר לדוגמא כדי שאוכל להתרשם ממנו, וכשזה הגיע כעבור מספר ימים, שמחתי לגלות את אחד מהספרים היותר כייפים, מהנים וחווייתיים שעוסקים בלימוד מספרים ותרגילי חשבון מעשירים.


הרעיון של הספר נוצר בזכות שני ילדיה של תמר, ילדים עם הפרעת קשב וריכוז וזו בעצם הייתה הדרך של תמר ללמד אותם חשבון. הספר עמוס מתכונים מתוקים, מלוחים, רטבים ועוד, וכדי לקבל את כמויות המתכון המדויקות, תצטרכו לפתור תרגילי חשבון מהנים בדרך.


לכל מתכון מצורף גם אזור לתרגול ולחישוב מספרי, כדי לא לעשות טעויות בדרך, שכן כל טעות עלולה לגרום לשיבוש המתכון. 


הספר עשיר בתמונות צבעוניות וגדולות, משולבות בו תמונות הסבר בחלק מהמתכונים, הפונט גדול וברור ובאופן כללי, הספר מותאם לילדים מגיל 7 עד לגיל 99! 
תרגילי החשבון שונים ומשתנים ממתכון למתכון ותמצאו ביניהם בין היתר בעיות מילוליות, גיאומטריה, סדרות, משוואות, סדר פעולות חשבון, חיבור, חיסור, חילוק, שברים ועוד. 


ויש גם פתרונות לכל התרגילים, כדי לוודא שעוגת התפוזים הסודית תצא בדיוק כפי שתמר מכינה בבית לילדים שלה! 


בעידן שבו תוכניות האוכל השתלטו על הטלויזיה, וכל ילד בישראל יודע מה זה "מאסטר שף" או "בייק אוף", ספר כמו פוד פרופסור, הוא ספר ראוי ונכון ויכול להוות גשר לתיווך בין עולם הילד העדכני למקצוע החשבון הלא פשוט לחלק מהילדים. 

את הספר ניתן להשיג דרך עמוד הפייסבוק שלו: פוד פרופסור בפייסבוק או דרך תמר ישירות: תמר כרמון בפייסבוק, אליה תוכלו לפנות גם כן דרך הפייסבוק. אגב, אם תציצו לתמר בתמונת הפרופיל, תגלו שהמשפט: "גם יפה וגם אופה" מתאים בול ליזמית המופלאה הזאת!

טיפ ממני:
רכשו את הספר מתנה לילד שאתם אוהבים ושגרו לעצמכם זמן איכות, אחת לשבוע ביחד במטבח, יחד עם הספר הנפלא, ותיצרו יחדיו מאפים טעימים יחד עם לימוד חשבון באופן חווייתי שיעניק ערך מוסף כפול לכל החוויה הזאת!

נשיקות,
שרונה. 

2 תגובות:

כל תגובה תתקבל בברכה :)