יום ראשון, 17 ביוני 2018

נרים לחיים עם היינות החדשים של 1848

יין ישמח לבב אנוש, ועושה רושם שבחודשים האחרונים המשפט הזה מדבר אליי יותר מתמיד. כששני הבקבוקים החדשים של יקב 1848 הגיעו אליי לסקירה, הרגשתי עוד יותר את השמחה הזאת מתגברת. אחרי הנסיון המוצלח (מאוד!) שהיה לי עם שני היינות הקודמים שהושקו ליקב, קיבלתי את יין הרוזה היבש 2017 ואת היין הלבן היבש של זנים לבנים 2016 לטעימות.





יין רוזה 2016 מדור 2 של היקב, בעל טעם וצבע מיוחדים שמתקבלים משהייה קצרה עם קליפות הענבים. יין ששהה כחודשים בחבית וצבעו הורוד הבהיר שהתקבל משולב בהבזקים של גווני אפרסק. יש לו טעמים פירותיים של אשכולית אדומה, אפרסק ודובדבן בהיר, וזה תודות להרכב זנים של 65% גרנאש ו – 35% ברברה.



יין הזנים הלבנים מדור 5 של היקב הוא יין לבן יבש, מבציר 2013, ששהה כ – 4 חודשים בחבית ובעל צבע ירקרק זהוב בהיר. יש לו טעמים מעניינים ומתקתקים של פסיפלורה, אגס בשל, קליפות הדר, אפרסק לבן ואגוז קלוי והוא בעל גוף מלא ופריך עם סיומת פירותית ומרעננת. הרכב הזנים שלו הוא זה: 40% שרדונה, 40% סוביניון בלאן ו – 20% שנין בלאן.


 היינות הללו ילוו בחן ויערבו לחך כל אדם, מקטן (בהנחה והוא בגיל החוקי) ועד גדול, החל מארוחת השישי המסורתית ועד לאירוע חגיגי עם חברים ואפילו במשחקי המונדיאל שמוקרנים על המסך מידי ערב בחודש הקרוב! 

טיפ שלי: כנסו לאתר המרשים של הייקב וגלו בעצמכם עוד פרטים מעניינים על היקב הותיק, על היינות המיוחדים, על הייצור המרתק ותעשירו את הידע שלכם בעוד פרטים אקזוטיים על כל התהליך של יצירת המופת הזאת שנקראת: יין.

יקב 1848 זכה ממש לאחרונה במדליית הזהב בתחרות היוקרתית Citadelle Du Vin שהתקיימה בחודש שעבר עם היין: קברנה פרנק – דור 5. זו השנה השניה ברציפות שהיקב זוכה במדלית זהב בתחרות הצרפתית היוקרתית הזאת, אז שאפו!


את יינות יקבי 1848 ניתן להשיג בחנויות היין בלבד. 

לחיים ושנהיה רק בריאים,
שרונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)