יום שלישי, 16 באוגוסט 2016

ימים נטולי גלוטן עם G FREE

כבר חודש ימים שאני ללא גלוטן. ענייני המעי שלי הסתבכו בחודשים האחרונים (מי שעוקב ודאי כבר מעודכן) ולאחר שהחלטתי לקחת את עצמי בידיים בנושא, גם פניתי בין השאר לדיאטנית שפסקה שמוצרי גלוטן מזיקים למעי שלי. אז נכון שלא אובחנתי רשמית כ – "צליאקית" (בדיקות הדם תקינות ולא מעידות על כך) אבל ממאמרים ומחקרים שקראתי, הבנתי שהגלוטן מזיק לא רק למי שמאובחן עם צליאק, אלא גם לאנשים כמוני, עם מחלות מעי דלקתיות או מחלת המעי הרגיז. אין ספק שהחיים מאוד מאתגרים ללא גלוטן, הבישולים במטבח השתנו, הממתקים במגירה הוחלפו והבית עבר לממשק בריא יותר. מאחר ולא רק הגלוטן הורד מהתפריט אלא גם מוצרי חלב וחומרים מתחלבים למיניהם, לא פשוט לי למצוא במדפי הסופר מתוקים ומלוחים שלא יכילו את כל הנ"ל.
ואז, מספר ימים אחרי שהתחלתי את הדיאטה, הוצע לי להשתתף בפעילות של סדרת המוצרים של G FREE נטולי הגלוטן, ולא יכולתי לסרב. קיבלתי לידי 4 מוצרי מזון אותם התבקשתי לנסות ולסקר כאן אצלי בבלוג.
המוצר הראשון והמוצלח ביותר הם העוגיות המרוקאיות הטבעוניות (נטולות לקטוז וביצה) שיש להן טעם נפלא, מרקם פריך וטעם קוקוסי עדין ומענג. נשנוש נהדר בימים שאני מחוץ לבית וצריכה איזה חטיף נטול גלוטן בשלוף. פה בתמונה הן מככבות עם כוס הקפה של שעת אחר הצהריים שלי. לא באמת קפה אם כי קפסולה נטולת קפאין + חלב שקדים, אבל זה הכי קרוב לקפה שאני יכולה לשתות בזמן הקרוב.


המוצר השני ששידרג לי את ארוחת הצהריים הם פירורי הלחם המעולים, איתם גם הכנתי את תערובת קציצות העוף שיצאו לי אולי הכי טעימות אי פעם! (לא, אני לא צוחקת). כל שעשיתי זה לקחת חצי קילו עוף טחון, להוסיף לו ביצה, כוס פירורי לחם נטולי גלוטן ו – 3 כפות טימין טרי. מעט מלח, פלפל, כורכום וכמון, ליצור כדורים ביד מעט לחה ולהכניס לתוך סיר עם מים רותחים וקופסת עגבניות מרוסקות ובצל. כחצי שעה על אש בינונית והמנה מוכנה. אני הגשתי אותה עם אורז לבן טרי והופתעתי לגלות שהקציצות קיבלו טעם משודרג ומרקם שהזכיר לי קניידלעך (בקטע טוב!).


את הבאגטים שהגיעו בקירור לא יכולתי לטעום. יש לי איזו טראומה הזויה מלחמניות של פסח שאכלתי בחג האחרון, ומאז אני לא מסוגלת לטעום כל מה שמזכיר לי אותן בריח (הכי: "זה לא אתם, זאת אני"). מה שכן, בעלי והבן שלי טרפו את אותם הבאגטים, והם עבדו נהדר גם בטוסטר אובן עם גבינה צהובה וזיתים (הבן שלי לא השאיר אפילו לא פירור אחד!).


אחרונה חביבה היא התערובת להכנת עוגה/מאפינס בטעם שוקולד, נטולת לקטוז וקזאין, חומרים משמרים וצבעי מאכל. מיכאל שלי חוגג את יום הולדתו השנתיים ממש השבוע ואני מתכננת להכין עוגות אישיות (מאפינס) עם אותה התערובת. ההכנה איתה מאוד פשוטה – מוסיפים לתערובת כוס מים או חלב, חצי כוס שמן ו – 3 ביצים גדולות. מערבבים במהירות בינונית למשך 3 דקות, יוצקים לקעריות מאפינס או לתבנית ואופים בתנור שחומם ל – 170 מעלות למשך כ – 45 דקות לעוגות או כ – 25 דקות למאפינס.
תמונות של התוצאות תראו בהמשך...


עוד בסדרת המוצרים החדשה של G FREE: לחם לבן פרוס, לחמניות סנדוויץ', לחמניות המבורגר, פיצה מרגריטה, תערובת להכנת לחם ולחמניות, תערובת מאפינס וניל, תערובת להכנת פנקייק, תערובת להכנת עוגיות, עוגיות מזרחיות, עוגיות שוקולד צ'יפס, עוגיות סבתא, צ'יפס ירקות שורש, צ'יפס מקלות ירקות שורש, צ'יפס שורש טארו וצ'יפס בטטה. את כל המוצרים ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות הטבע הנבחרות.

אין ספק שהמעבר למטבח נטול גלוטן הוא צעד דרסטי ולא קל, אך כאשר מוצעים בשוק כל כך הרבה תחליפים איכותיים וקלים להכנה, החיים הופכים להיות פשוטים הרבה יותר, שלא לדבר על בריאים הרבה יותר...

נסו בעצמכם,
נשיקות,
שרונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)