יום שישי, 3 ביוני 2016

עוגת גבינה לימונית וחגיגית

חג השבועות מתקרב ויחד איתו נפתח התאבון שלי להכין קינוח חלבי וטעים, רצוי עוגה טובה ועשירה כמובן. אני מודה שאני לא מחובבי עוגות הגבינה הקלאסיות ושתמיד אעדיף משהו מתחכם יותר ומשולב טעמים, וכך הגעתי לעוגת הגבינה הלימונית שהתפרסמה בחוברת המתכונים של מחלבות גד.


יש בחוברת המון מתכונים חגיגיים שנכתבו על ידי שי-לי ליפא בשילוב הגבינות האהובות של המותג. היא לא מצריכה רכישה מאסיבית של מצרכים וגבינות ולכן היא התחבבה עליי מאוד בשניה שנתקלתי בה בחוברת.


בגזרת הגבינות, היה לי חשוב לבחור כאלה עם לא הרבה אחוזי שומן יחסית, אך באותו מרקם וטעם שמנתי. גד הוציאו את סדרת גבינות השמנת עם 12% שומן בלבד: גבינת שמנת ניו יורק וגבינת עיזים ניו יורק. החלטתי לוותר על הגרסא השמנה יותר של ה – 30% שומן ולתת צ'אנס במתכון לאלה החדשות.


להכנת הבסיס השתמשתי בכמות של 150 ג' ביסקווטים פתי בר, וטחנתי אותם למרקם פירורי.


הוספתי לפירורי הביסקוויטים גרידת לימון מחצי לימון גדול.


ערבבתי את התערובת למרקם אחיד יחד עם 100 ג' חמאה מומסת, שיטחתי את התערובת על תבנית בגודל 22 ס"מ מרופדת בנייר אפיה, הידקתי היטב והעברתי למקפיא ל – 10 דקות.


בינתיים חיממתי את התנור ל – 175 מעלות והנחתי בתחתית שלו כלי עם מים חמים.
טרפתי את 3 הביצים בקערה גדולה.


הוספתי את שאר המרכיבים: 2 גביעים (400 ג') גבינת שמנת ניו יורק 12% בטעם טבעי של גד, 1 קופסא (250 ג') ריקוטה 5% של גד, 1 כוס סוכר, רבע כוס מיץ לימון סחוט טרי וקליפת לימון מגוררת דק מחצי לימון גדול.


בעזרת מטרפה ידנית ערבבתי את הכל לתערובת חלקה ללא גושים.


יצקתי את התערובת על הבסיס והחלקתי בעזרת מרית.


הכנסתי לתנור לזמן שבין 50 ל – 60 דקות, עד שהעוגה התייצבה בשוליים ורטטה מעט במרכזה. ציננתי היטב, כיסיתי בניילון נצמד והעברתי למקרר ל – 6 שעות לפחות להתייצבות.


היתרון והכיף הגדול בעוגה הוא שהיא לא מאוד מתוקה ויש לה טעימים עדינים של לימון. היא נמסה בפה וכיף לאכול ממנה במנות קטנות. אני הקפאתי ממנה מספר פרוסות והיא קיבלה מרקם מענג של גלידה – לכל חובבי הז'אנר.

חג שמח, לבן וטעים!
נשיקות,
שרונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)