יום שבת, 16 בינואר 2016

הכי קרוב לאמא

יש בי כל כך הרבה געגועים לתקופה שבה מיכאל היה תינוק קטן ורך שזה עתה נולד. נהגתי לשאת אותו צמוד אליי במנשא בכל עת שבה יצאתי מהבית. הקרבה הפיסית בינינו נתנה לי את התחושה שגם אני וגם הוא נהנים משלווה, רוגע ובטחון. את המנשא הראשון שלי קיבלתי במתנה והוא שימש אותי תקופה מאוד קצרה שכן מהר מאוד הבנתי שאני לא מסתדרת איתו כמו שצריך. אחותי ראתה אותי מסתבכת איתו במספר הזדמנויות והציעה להשאיל לי את מנשא ה"בייבי ביורן" ששימש את שני ילדיה הקטנים. עניתי בחיוב וביקשתי ממנה הסבר קצר לגבי האופן שבו אני מסדרת את הרצועות וקושרת את מיכאל באופן הכי בטוח. הופתעתי לגלות שמדובר במנשא קל ונוח לשימוש ביחס למנשא הקודם שבו השתמשתי ותהיתי איך לא גיליתי אותו קודם.


כחודש אחרי שקיבלתי את ה - "בייבי ביורן" והשתמשתי בו בכל יום כמעט, קפצתי לחנות למוצרי תינוקות כדי לרכוש למיכאל כמה צעצועים כאשר ניגשה אליי בחנות אמא צעירה גם היא ושאלה אותי האם אני מרוצה מהמנשא. אמרתי לה שהחיים שלי נראים אחרת מאז שיש לי אותו ושאני ממליצה עליו בחום. היא סיפרה לי ששמעה מחברה שהמנשאים האלה מזיקים למפרק הירך של תינוקות קטנים ולכן הם אינם מומלצים. אני, שסומכת על אחותי ועל ההמלצות שלה בעיניים עצומות, חזרתי הביתה בדאגה והתחלתי לחקור קצת על הנושא. ובכן, אין כל ביסוס לנושא וההפך הוא הנכון. גיליתי שהמכון הבינלאומי של פריקת מפרך הירך, IHDI, בדק את מנשאי "בייבי ביורן" ONE ו - WE ואישר כי מנשאים אלו מספקים את התמיכה הנכונה למותן של התינוק ומעודדים את ההתפתחות התקינה של מפרק הירך, שהיא חשובה במיוחד במהלך החודשים הראשונים. 



עוד עובדות שגיליתי במהלך התחקיר שלי:
  • כשבוחרים מנשא לתינוקות, חשוב שמשקל הגוף של הילד יחולק באופן שווה ושעמוד השדרה שלו יזכה לתמיכה נכונה.
  • כאשר התינוק מציץ מפעם לפעם על הפנים של אמא או אבא באופן אינסטנקטיבי, הוא מפתח את שרירי הצוואר כאשר הוא יושב בתוך המנשא. 
  • קשר העין הנוצר בעת השימוש במנשא תורם ליצירת הקשר בהמשך ולתחושת הבטחון של התינוק.

חשוב להבהיר שמרגע הלידה ועד גיל חמישה חודשים, חשוב שהתינוק ישב עם הפנים לכיוון ההורה כאשר הישיבה גבוהה ויש לו תמיכה מלאה לראש. מגיל חמישה חודשים, כשהילד גדל ועולה במשקל, אפשר לשאת את הילד נמוך יותר ועם הפנים קדימה. הוא מגלה עולם ועל הדרך מחזק גם את חגורת הכתפיים ה-כה חשובה להתפתחות המוטורית שלו בהמשך. 


לפני כחודשיים נפרדתי סופית מה"בייבי ביורן" שלי שכן הרגשתי שקשה לי לשאת את מיכאל עליי, והוא מבחינתו מעדיף ללכת ברגל ולהיות כמה שיותר עצמאי (ככה זה כשמתחילים ללכת כבר בגיל 11 חודשים). החוויה שהייתה לי לאורך כל תקופת השימוש במנשא הזה היא חוויה מאוד טובה, שנתנה לי את התחושה שמעבר לחשיבה על הבריאות והנוחות של התינוק, נעשתה מחשבה גם בכל מה שקשור ליופי ולאסתטיקה של המוצר. 


מידע נוספים לגבי דגמי המנשאים של "בייבי ביורן", צבעים ומוצרים נוספים של החברה (הטרמפולינה מצאה חן בעייני אך טרם נוסתה!) תוכלו למצוא בעמוד הבית שלהם:


והנה לינק למאמר שחשוב שכל הורה טרי יקרא ויפנים טרם הבחירה והשימוש במנשא לתינוק: 50 שנים של תינוקות מאושרים.

בארץ יש עשרות חנויות המשווקות את מנשאי המותג כאשר אני מתכננת לקפוץ ממש בקרוב, יחד עם חברה שעומדת ללדת את בנה הבכור, לאולם התצוגה הראשי ברחוב הנביאים 55 ברמת השרון כדי לעזור לה בבחירת הדגם והצבע של המנשא.

בהצלחה לכל האמהות והאבות הטריים!
שרונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)