יום שלישי, 15 ביולי 2014

סליחה, יש לך ברזל?

במהלך ההריון הרופאים בודקים אצלי לא אחת את מאגרי הברזל ומדד ההמוגלובין שלי, וזה כדי לוודא שהעובר לא לוקח ממני את כל המשאבים הנחוצים לי (ובסופו של דבר, גם לו).
התלבטתי אם לקרוא לפוסט הזה: "פוסט הברזל הגדול" אבל החלטתי שלא להיות כל כך דרמטית שכן למרות שאני נדרשת לקחת ברזל במהלך ההריון, ניסיתי בסך הכל 4 סוגים שונים, עד שהגעתי לזה שהכי מתאים ונכון לי.
במהלך שמונת חודשי ההריון שלי (אוטוטו, תשעה!) החלפתי מספר פעמים את סוגי הברזל שלי עקב סיבות שנות.
חלקם עשו לי צרות בבטן וחלקם לא הצליחו להעלות את רמות הברזל והיה איזה חודש אחד שאזל במלאי הברזל אליו הרגלתי את הגוף שלי, אז בלית ברירה נאלצתי להחליף אותו זמנית למשהו אחר.

הברזל עליו קיבלתי המלצה חמה מחברה טובה, שנספג טוב בגוף ולא עושה כאבי בטן הוא SPATONE –ספאטון. מדובר במים המכילים ברזל, 100% טבעיים שמגיעים בקופסא גדולה ובה מארזים אישיים של 28 שקיקים בנפח של 20 מ"ל ליחידה.
אפשר להשתמש ב-עד שתי שקיות ליום כאשר אני לוקחת שקית אחת בבוקר ובערב משלבת ברזל בקפסולה של חברה אחרת (מיד תדעו איזה...).
את השקית מוהלים בחצי כוס מיץ תפוזים טרי (ואם אין טרי, אז עדיף את אלה מהמקררים של "פרימור" או "פריגת"), מערבבים קלות ושותים. אני חייבת לציין שבפעם הראשונה שניסיתי את ספאטון, חששתי ממש מטעם לוואי שיווצר בכוס מיץ התפוזים כתוצאה מהתוספת החדשה. למרבה הפלא, למיץ התפוזים לא היה בכלל טעם לוואי והברזל לא הורגש כלל וכלל. גם במעי שלי לא נרשמו תופעות לוואי מיוחדות ככה שהמוצר עבר את "מבחן כאב הבטן" שהוא הקריטי עבורי בכל הקשור למוצר הנ"ל.
מאז שהתחלתי להשתמש בברזל הנוזלי של ספאטון, הצלחתי "להרים" את רמת ההמוגלובין שלי, עד כדי כך שאפילו הרופא שלי היה מרוצה עד מאוד! תענוג...


מחיר קופסא של 28 שקיקים: 101 שקלים ברשת סופר פארם, וניתן גם להשיג ב"ניו פארם", ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הפרטיים ובקופות החולים, ללא מרשם רופא.
ניתן לרכוש את ספאטון גם און ליין דרך אתר החברה, כאן:


הברזל השני אותו אני נוטלת בערב, הוא אקטיפרין מבית גילקו פארם. על הכמוסות האלה המליץ לי רופא הנשים שלי ובגלל שמדובר בכמוסות קטנות יחסית, הן גם קלות לבליעה.
בקופסא אחת יש 30 כמוסות שכל אחת מהן מכילה ברזל, חומצה פולית וסרין כאשר המוצר אינו מתאים לאנשים שנמנעים מצריכת ג'לטין. בכמוסה אחת יש כמות של 34 מ"ג ברזל (שהם 227% מהקצובה היומית המומלצת לאישה בגילאי 25-50) ושילוב שלהן עם ספאטון הצליח להעלות לי משמעותית את רמות הברזל בגוף.
חשוב שתדעו שגם ה-אקטיפרין לא רשם אצלי בעיות מיוחדות בכל הקשור לכאבי בטן ולענייני מעי.


מחיר קופסא של 30 כמוסות: 33 שקלים וניתן להשיג בבתי המרקחת השונים ללא מרשם רופא.

ברזל נוסף שניסיתי אך זנחתי במגירה:

ברזל עדין של סולגאר – הומלץ לי על ידי הרוקחת באחד מהפארמים כאשר היה חוסר במלאי של האקטיפרין ולמרות שהמחיר היה גבוה יותר, החלטתי לנסות אותו. בקופסא יש 90 כמוסות והמלצת הרוקחת הייתה לקחת 2 כמוסות ביום על בטן ריקה. הכמוסות גדולות יחסית ולמרות שאין לי בעיות בבליעת כדורים, אני תמיד מעדיפה אותם כמה שיותר קטנים. את "מבחן כאב הבטן" הברזל הזה לא עבר שכן היו מעט שינויים והתרחשויות בגזרה ולכן הברזל הזה נזנח אחרי שבוע של שימוש. 


מחיר קופסא של 90 כמוסות: 82 שקלים וניתן להשיג בפארמים השונים ובבתי המרקחת הפרטיים ושל קופות החולים, ללא מרשם רופא.

אחרון חביב הוא הברזל פריפול מבית כצט, שהספיקו לי 3 כמוסות ממנו כדי להבין שהוא ממש אבל ממש לא עדין ולא מתאים לי. העובדה שלא רשום על האריזה שהוא עדין ולא גורם לתופעות לוואי היה צריך לעורר בי את החשד מההתחלה, אבל הבעיה היא שהוא גם הברזל הראשון שקניתי ולכן לא ידעתי על מה להסתכל אז, כשחיפשתי ברזל לקניה.
בקופסא יש 30 טבליות וכל אחת מהן מכילה 100 מ"ג ברזל ו – 0.40 מ"ג חומצה פולית, אבל את "מבחן כאב הבטן" הוא ממש, אבל ממש לא הצליח לעבור ומכאן שנזנח גם הכי מהר.


מחיר קופסא שמכילה 30 טבליות: 50 שקלים וניתן להשיג בפארמים השונים ובבתי המרקחת הפרטיים ושל קופות החולים, ללא מרשם רופא.


רק בריאות!
שרונה.