יום שבת, 4 באפריל 2020

מה עושים בבית עם הילדים בזמן קורונה? אוריגאמי!

זוכרים את זה שכשהיינו ילדים אהבנו לקפל נייר? זוכרים איך היו לנו חברים שידעו לקפל קופסאות מגניבות וכדורים מתנפחים, וכל מה שרצינו זה לדעת לקפל כמוהם? טרום עידן היוטיוב והאינסטגרם, ימים של תמימות ושל הרבה פחות מסכים. עבורי, אוריגאמי היה הדבר הכי אקזוטי בעולם ולנצח אזכור איך גזרתי דפי A4 לגודל המתאים ליצירת אוריגאמי, וערמתי במסודר על מדף היצירה בחדר שלי. 


חוברת האוריגאמי של פול ג'קסון ומירי גולן הגיעה אלינו בדיוק בזמן הנכון - ימי הקורונה הדורשים מכולנו להשאר בבתים ולמצוא פתרונות יצירתיים לילדים שלנו. בתור אמא לשני ילדים בני 6 ו - 3 כמעט, אני מחפשת בכל יום פעילות שתהיה מהנה עבורם אבל עם ערך מוסף. בחוברת אוריגאמי מספר 3 מצאנו הדרכות ל - 18 חיות שונות, בדרגות קושי שונות, ו - 10 דפים צבעוניים איתם ניתן ליצור את החיות המקסימות שבספר. 


פעילות באוריגאמי מלמדת את הילדים לעקוב אחרי הוראות שלב אחרי שלב, מפתחת חשיבה מתמטית ומיומנויות מוטוריות ומרחביות. בכל חוברת יש סימון של דרגות קושי וההמלצה היא לקפל מדרגת מתחילים וכך להתקדם הלאה.


בנוסף, בתחילת הספר ישנו עמוד המוקדש שלו להדרכה ראשונית של קיפולים בסיסיים, והמלצות שכדאי לקרוא לפני שנגשים למלאכת הקיפול האמיתית והכייפית.


 הילדים בחרו להתחיל עם הפרפר מתוך הספר, והופתעתי לגלות שמיכאל שלי בן ה - 6 הצליח לקפל את כל הקיפולים באופן מדויק, תוך כדי הרבה ריכוז המשלב בתוכו גם הנאה וסקרנות. 


ההדרכות מלוות גם בתיאור מילולי וגם בציורים מדויקים של כל שלב, ככה שמלאכת הקיפול הופכת קלה אם מבצעים אותה לפי ההוראות ולפי השלבים המתוארים בספר. מגוון הצבעים של הדפים הוא רחב וההנאה מרובה!


המרכז הישראלי לאוריגאמי מציע כעת לימי הקורונה (וגם כמתנה מושלמת לחג הפסח או למציאת האפיקומן!) ערכה של 3 חוברות אוריגאמי עם למעלה מ - 50 דגמים שונים של קיפול וחבילת דפים לקיפול, במחיר מיוחד של 100 שקלים. יש גם ערכות אוריגאמי למבוגרים הכוללות בתוכן 2 חוברות של קיפולי קישוטים וכרטיסי ברכה, וקיפולי מפיות לאירועים מיוחדים (שהייתי שמחה לקבל בעצמי!) במחיר של 70 שקלים בלבד. המשלוח המהיר (מהיום למחר) יעלה לכם 50 שקלים, אבל יש גם אפשרות למשלוח בדואר רשום ב - 15 שקלים או איסוף עצמי מהמרכז ברמת גן או בהרצליה, בתיאום בטלפון או בוואטספ שמספרו: 052-4267484. 


אגב, לימים של אחרי הקורונה, גיליתי באתר שהמרכז הישראלי לאוריגאמי מקיים אצלו חוגים לילדים, ואם הייתי גרה באזור, הייתי שמחה לשלוח את הילד שלי לחוג נפלא ויצירתי שכזה. 

ועד שתקבלו את הספר לידיים שלכם, אני מצרפת לכם סרטון הדרכה להכנת צפרדע מקיפולי נייר, בהדרכתה של מירי גולן, מייסדת ומנהלת המרכז הישראלי לאוריגאמי, תיהנו!


שמרו על עצמכם ופסח שמח ומוגן לכולם!
שרונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)