יום שישי, 8 באפריל 2016

אורז קאריבי כשר לפסח

בחג הפסח יש איזה עניין עם קטניות. לעדות אשכנז הוא נחשב חמץ ולעדות המזרח הוא נחשב כשר. אצלנו בבית אורז הוא אחד המרכיבים המשמעותיים במטבח של פסח כאשר מנת הדגל של אמא שלי היא האורז הפרסי עם תפוחי האדמה השחומים בתחתית. הפעם לקחתי את האורז למקום קצת אחר, מנה מתקתקה עם טעמים וניחוחות שונים מאלה שאני רגילה אליהם בפסח או בכלל. את המתכון לאורז הקאריבי גיליתי בעמוד של וואלה אוכל, מתכון שסיפק השף עידו שפירא מקייטרינג "קטלית". כשקיבלתי לידי את האורז הבסמטי של Tilda (שלראשונה יהיה כאשר לפסח 2016 בזכות קבלת כשרות בד"צ בית יוסף) הדבר הראשון שעלה לי לראש זה להכין מנת אורז צבעונית ואקזוטית בהשראת האיים הקאריביים. העובדה שאני טסה לאיזור הקאריבי ממש השבוע כנראה עזרה לרעיון היצירתי והטעים.


לפני שניגשתי להכנת המנה, השרתי את האורז במים קרים למשך 30 דקות, ולאחר מכן שטפתי אותו דרך מסננת במים קרים. הפעולה הזאת מוציאה ממנו את כל העמילן וגם נותנת תוצאות טובות יותר בהכנת האורז עצמו.


הוספתי 2 כוסות מים קרים על כוס אורז אחת, הבאתי לרתיחה, הקטנתי את האש וכיסיתי לבישול למשך 12 דקות. בגמר הבישול השארתי את הסיר סגור עם מכסה למשך 5 דקות נוספות.

המרכיבים להכנת המנה:
4 כוסות אורז לבן מבושל
1/2 כוס שמן תירס
1/2 כוס בצל לבן קצוץ
1 כוס פלפל אדום קצוץ
1 כף ג'ינג'ר טרי קצוץ
1/2 כוס שברי שקדים קלויים
1/2 כוס קוקוס קלוי לא ממותק
1 כוס פילטים של תפוז
1 כוס קוביות אננס
לקישוט:
1 כוס כוסברה קצוצה

אופן ההכנה:
1.     מחממים ווק ומוסיפים את השמן. מוסיפים את הבצל, הפלפלים והג'ינג'ר.
2.     מוסיפים את השקדים והקוקוס ומערבבים היטב.
3.     מכניסים את האורז המבושל ומוסיפים את התפוזים והאננס.
4.     מסיימים בעיטור המנה עם הכוסברה הקצוצה.


האורז של Tilda נפלא למנה שכן הטעמים שלו עדינים ואיכותיים והוא משתלב נהדר עם שאר המרכיבים במנה. המנה מפתיעה מאוד בטעמה ובמרקמים שלה בפה, היא חגיגית וצבעונית ותהיה הפתעה נהדרת על שולחן חג הפסח.

חג שמח!
שרונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)