יום שבת, 14 בנובמבר 2015

ארוחת ערב משפחתית ב – 10 מרכיבים בלבד

כל ערב זה קורה – אני מוצאת את עצמי שוברת את הראש מה להכין למשפחתי לארוחת ערב. מיכאל שלי עוד קטן יחסית והוא מאוד בררן במה שהוא מכניס לפה. עוגיות, ממתקים ומאפים הם דבר שהוא יהיה מוכן לטעום בכל עת, אבל על אוכל בריא, מזין ואיכותי אני צריכה להתעקש קצת יותר לפעמים.
היום אחשוף בפניכם את ארוחת הערב הנפלאה שהכנתי למשפחתי השבוע, ב – 10 מרכיבים בלבד ובלא יותר מרבע שעה הכנה. את רוב המצרכים כמו שמן זית, בצל ופירות רובנו מחזיקים בבית באופן קבוע. את שקית תערובת החסות ל – "סלט המושבה" והרביולי גבינה הקלאסי מסדרת "טעם הטבע" של שטראוס, תוכלו להשיג בכל אחד מהסופרמרקטים שבאזורכם.  


לצורך הכנת הסלט אני שופכת לקערה את תכולת השקית של "סלט המושבה" המכיל חסה אייסברג, חסה ערבית, גזר, כרוב אדום, גזר לבן ופטרוזיליה.


אני חותכת תפוח לחצי (עם הקליפה) וחותכת אותו לפרוסות דקות. את הפרוסות אני מפזרת מעל לעלי הסלט.


לאחר מכן אני מפלטת פילטים מתפוז אחד גדול ומוסיפה אותם לקערה. את גוף התפוז אני לא זורקת לפח אלא שומרת לרוטב.


אני מוסיפה חופן של חמוציות ומתפנה להכנת הרוטב.


את הרוטב שהכנתי הפעם התאמתי לטעמם של הילדים והוא מתבסס על שמן זית, מלח ותפוז סחוט (אותו תפוז שפילטתי מקודם). ניתן להכין בנפרד רוטב למבוגרים שאותו מכינים עם אותם המרכיבים שציינתי בתוספת כפית דבש, כפית חרדל וכפית חומץ בלסמי. הטעם שמתקבל מאוד דומיננטי והוא משדרג את טעמי הסלט פי כמה.


לצורך הכנת הרביולי אני מחממת שמן זית בסיר גדול וחותכת בצל לפרוסות דקות.


את הבצל אני מוסיפה לטיגון בשמן עד להזהבה קלה.


לאחר מכן אני קוצצת 3 שיני שום לקוביות קטנות ומוסיפה אותם אל הסיר עם הבצל.


אני שופכת כחצי בקבוק רוטב עגבניות טבעי – MUTTI  שיש לו טעם משובח והוא עשוי מרכיבים בריאים ואיכותיים בלבד.


אני מערבבת את תכולת הסיר לכדי מיזוג המרכיבים, מוסיפה עוד 3 כפות שמן זית וכפית מלח ונותנת לרוטב להתאחד כ – 10 דקות בסיר סגור.
במקביל אני מתחילה בהכנת הרביולי. אני מחממת סיר גדול עם מים וכפית מלח. כשהמים רותחים אני מוסיפה אליהם את תכולת שקית הרביולי גבינה וסופרת דקה בלבד.


את הרביולי המוכן אני מסננת מהמים ומעבירה לצלחת הגשה. אני שופכת את הרוטב מעל ומעטרת בקורנית.


השולחן ערוך ואנחנו מתיישבים אל השולחן, אני מוסיפה אל המנות גם לחם בירה וזיתים קליל שהכנתי כמה שעות לפני לארוחת הצהריים.


למען האמת הלחם לא באמת נחוץ כי הרביולי כל כך ממלא ומשביע, אבל כשיש לך בבית בעל שמכור לפחמימות את מבינה שבמקרה הזה הלחם הוא תוספת מבורכת.


בתאבון!
שרונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)