יום ראשון, 19 ביולי 2015

אמא טובה היא אמא שטוב לה

זה מסר שמהדהד אצלי כבר הרבה מאוד זמן. למעשה, מאז שהפכתי לאמא שזה 11 חודשים בדיוק.
לפני כשבועיים הוזמנתי כאמא לתינוק, להכיר את המרכז לבריאות האישה החדש של קופת חולים כללית, ברמת אביב ג' בתל אביב, שהוא מרכז חדשני שכולל בתוכו את כל הרפואה הכי מתקדמת לנשים עם צוות של 24 רופאים מומחים.



ניתן למצוא בו את השירותים הבאים: 
1.רופאים גינקולוגים ראשוניים.
2.חדר מיון - מתן מענה לנשים עם בעיות דחופות אשר אינן מוזמנות לרופא המטפל.
3.מרפאת פריון - ברור עקרות ומתן טיפולי השראת ביוץ.
4.מרפאת הריון בסיכון גבוה - כולל מתן שרותי ניטור העובר במוניטור ובעל-קול.
5. מרפאת צוואר הרחם - הנותנת שרותי ייעוץ ואבחון קולפוסקופי, נטילת ביופסיות וטיפולי צוואר הרחם. במידה ונדרש טיפול נרחב יותר מטופלת האישה ביחידת צוואר הרחם של בית החולים בו  עובד הרופא המטפל.
6. מרפאה גינקואורולוגית - ע"י רופאים המומחים בנושא והכוללת גם פיסיוטרפיסטית לאימון שרירי רצפת האגן.
7. מרפאת גיל המעבר - הכוללת פרט לרופא המטפל בנשים גם דיאטנית ועובדת סוציאלית הנותנים לאישה טיפול משולב, כולל ביצוע סדנאות בנושאים השונים של גיל המעבר.
8. שרות קדם הריון למתן מידע גנטי - ע"י אחיות ורופא מומחה בגנטיקה רפואית .
9. מכון על-קול - המבצע בדיקות אגן וכן בדיקות אבחון מילדותי כולל שקיפות עורפית, בדיקות סקירות מערכות ובדיקות מכוונות לאיתור מומים.
10. דיאטנית לצורך טיפול במקרי סוכרת הריון , השמנת יתר וכו'.
11. עובדת סוציאלית .
12. מעקב הריון ע"י אחיות כולל שרות ניטור עוברי (מוניטור) במידת הצורך.

הצוות הרפואי של מרכז בריאות האישה החדש

אגב, במגזין החודשי של המרכז הרפואי מצאתי כתבה ממש נחמדה שעוסקת בהקניית הרגלים משפחתיים הקשורים בארוחת ערב משותפת. מצאתי לנכון לצלם לכם את הכתבה כי יש בה הרבה טיפים נהדרים:


המרכז החדש נחנך ממש לאחרונה וכשביקרתי בו (דווקא אחרי הלידה של בני מיכאל) הבנתי כמה יעיל זה לרכז את הכל במקום אחד. לי באופן אישי זה היה חוסך התרוצצויות רבות בין קופת חולים, לבית חולים ולשלל רופאים להם נזקקתי במהלך ההריון שלי. כאמא אני יודעת שניהול נכון של הזמן יכול לחסוך ולהקל מאוד על חיי היומיום וזה מביא אותי ישר להרצאה הנפלאה של אפרת לקט ועדי הרפז הלא הן – MOMDAY. הבנות נתנו הרצאה מרתקת על ניהול זמן כאמא, על הדברים שחשוב לתת אליהם דגש במהלך תכנון שבועי שלי מול עצמי, מול הבעל, מול הילד ומול המשפחה בכלל. הן פינקו את המשתתפות בהרצאה ביומן שלהן, אותו רציתי לקנות בין כה וכה, ומיותר לציין כמה שמחתי לחזור הביתה עם שקית המתנה שהיו בה עוד כמה הפתעות.


הפתעות נוספות שהיו בשקית הן דוגמיות של מוצרים לשיער מבית המותג - AMIKA , וחיכה לי גם המגנט הזה, עם משפט אופטימי שהתחברתי אליו מאוד: "היום זה יום טוב". מי שעיצבה אותו היא ענבל גיבור, שיש לה סטודיו סטודיו לעיצוב. שווה לתת הצצה באתר היפה שלה ממש כאן.


בתום הערב, אחרי ההכרות עם המרכז וההרצאה הנהדרת, יצאתי מחוזקת עוד יותר לגבי הנושא של כותרת הפוסט. נשמע קצת קלישאתי, אבל זאת האמת לאמיתה.


אז עשיתי סוויטצ' עוד יותר גדול בראש והחלטתי ליישם את כל מה שהבנות דיברו עליו בהרצאה – לתת לעצמי מקום לעשות את הדברים שחשובים לי, שמשמעותיים לי, וכשאני ארגיש מלאת סיפוק מההספק היומי/השבועי/החודשי שלי, אין ספק שזה גם ישליך על הילד שלי, שיקבל אליו אמא שמחה ומאושרת. 

נשיקות,
שרונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)