יום ראשון, 1 בפברואר 2015

הסדנא הראשונה שלנו

הבייבי כבר בן חמישה חודשים וחצי. חמישה חודשים וחצי שעברו מהר. חמישה חודשים וחצי שרציתי לעשות בהם הרבה יותר ממה שהספקתי. הבטחתי לעצמי שאקח אותו לשחיית תינוקות, ושנלך לסדנאות שיר ותנועה שמסתובבות בקניונים השונים וכל מה שהספקנו עד עכשיו זה די כלום. כלום אולי לא תהיה ההגדרה המדויקת כי אנחנו מטיילים הרבה בחוץ ומבלים עם הסבים והסבתות ובאופן כללי די נהנים ביחד, אבל עדיין לא עשינו משהו "מסודר" ורשמי.
אבל משהו אחד רציתי מאוד לעשות, המשהו הזה הוא הסדנא המדוברת של לריסה גינת ב – Small Talk "לדבר עם תינוקות".
כשהצעתי לבעלי שנרשם יחדיו לסדנא בת השלושה מפגשים הוא ענה בהתלהבות שהוא לגמרי בעניין, אז נרשמנו!
שלושה ימי שישי בכפר הירוק שעברו מהר מידי ובכיף גדול. יחד איתנו היו עוד 4 זוגות צעירים ומקסימים (וביניהם גם זוג עם תאומים! *מורידה את הכובע בפניהם*) שהגיעו גם הם כמונו, ללמוד איך להכיר את התינוק שלהם בצורה הטובה ביותר.

מיכאל ואבא שלו מאזינים בקשב רב

התורה כולה מבוססת על זיהוי סימנים מקדימים אצל התינוק לששת הצרכים הבסיסיים שלו: אוכל, שינה, פיפי, קקי, גרפסים ופליטות. ברגע שזיהינו את הסימנים, קל לנו להבין למה הוא זקוק וכיצד אנחנו יכולים לעזור לו. את אותם סימנים מקדימים מבססים על תצפיות בתינוק ורישום מדוקדק שלהם בטבלאות שנמצאות בחוברת הקורס.
אותה חוברת שקיבלנו במפגש הראשון היא לא רק הבסיס לתצפיות אלה גם המצגות מהסדנא ויומן המעקב שלנו.


בתום שבוע של תצפיות על הבייבי, לריסה גילתה לנו במפגש השני את הסימנים שלו לכל אחד מששת הצרכים הבסיסיים שלו ואת המשך הטיפול בו ביססנו על זה.
אם אני אספר לכם שהרגלי האכילה והשינה שלו השתפרו פלאים זה יהיה קצת לא אמין, הא? אבל תהיו חייבים להאמין לי שאכן כך הדברים.
הוא למד לישון לפחות פעמיים במהלך היום, שינה איכותית של מחזור אחד לפחות (כ – 45 דקות), את ההרדמות בלילה אנחנו מצליחים לעשות לא רק על הידיים אלא גם על ידי הנחה במיטה והכנסה שלו ל"מוד" של שינה כשבסופו של דבר הוא פשוט עוצם עיניים ומרדים את עצמו. גם נושא האוכל השתפר ואני מזהה את סימני הרעב שלו עוד לפני שמגיע הבכי ויכולה לתת לו מענה מיידי לאכילה איכותית ורגועה.
לנושא הפיפי וקקי קצת פחות התחברנו אבל זה רק כי אנחנו מעט יותר מקובעים בתפיסה שלנו וקשה לנו לשחרר את העניין. מה שכן, זוגות שהיו איתנו בסדנא דווקא סיפרו על יישום מוצלח של הנושא וכל שנותר לי לעשות הוא לקוות שגם אני בעוד מספר חודשים, אצליח ליישם את נושא הפיפי והקקי גם עם הבייבי שלי.

הסדנא מלווה בתמיכה מלאה של לריסה לא רק בשעות הקורס אלא גם בימים שאחרי! היא זמינה בקבוצת הווטסאפ של הסדנא והן בעמוד הפייסבוק, היא עוזרת ומייעצת ועונה על כל שאלה בהרבה מקצועיות ובהמון סבלנות. ובכלל, יש לה ידע עצום ומקצועי כל כך שגורם לי להסתכל עליה קצת כמו על "הלוחשת לתינוקות" הישראלית.

הכריכה האחורית של חוברת הקורס

מתישהו במהלך הקורס חברות שלי שמעו שאנחנו עושים אותו ושאלו אותי בהתלהבות איך הולך. "איך אתן מכירות את הקורס הזה?" שאלתי אותן בפליאה והן ענו שאין כמעט אמא שלא מכירה את הקורסים של Small Talk. אז כיף לדעת שעכשיו גם אני אמא וגם אני מכירה את הקורסים האלה.

מידע נוסף לגבי הסדנאות, הסילבוס ותורת Small Talk על קצה המזלג תוכלו למצוא באתר:


ואם יש לכם שאלות נוספות שהייתם רוצים לדעת לגבי הקורס והחוויה שלנו ממנו, אתם תמיד מוזמנים לכתוב לי!

שבוע קסום,
שרונה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)