יום שבת, 11 בינואר 2020

סטארקיסט מחממת את החורף עם תבשילים חורפיים מזינים

לפני מספר שבועות הוזמנתי לארוחת שף מפנקת ועתירת חלבון מבית סטארקיסט. על התבשילים והפינוקים היה אחראי השף מריאנו שיינקמן, שהוציא לשולחן מנות חמות וטעימות במיוחד בזה אחר זה.
בין המנות שטעמנו היו אורז בסגנון פאייה בשילוב קציצות טונה, ויטלו טונטו (בשר בבישול ארוך בשילוב רוטב על בסיס טונה), סלט עדשים שחורות חם עם טונה ועוד.



בתום הארוחה, הדיאטנית רותי אבירי סיפרה לנו מעט יותר על חשיבות צריכת הטונה באופן יומיומי החל מהגיל הצעיר. לאחרונה התחלתי להתאמן בחדר כושר ואני משתדלת לשלב בתפריט היומי שלי כמה שיותר חלבון כדי לבנות את השריר ולחזק את הגוף. ב – 100 ג' טונה ניתן למצוא כמות של 26 גרם חלבון רזה ואיכותי שזה למעשה 45% מהמלצת צריכת החלבון היומית לכל הגילאים. בניגוד לדגים הטריים, הטונה בקופסא מהווה את הדג הנגיש, הזמין והפשוט ביותר לאכילה ולכן הוא המועדף עליי מבין כל סוגי הדגים.
חשוב מאוד לדעת שלמרות שהטונה מגיעה בקופסת שימורים, היא אינה מכילה חומרים משמרים (תהליך העיקור נעשה תוך שימוש בחום) והיא שומרת על הערכים התזונתיים שלה ממש כמו של דג טרי.

לסיום, קבלו מתכון טעים ומפנק של סלט העדשים השחורות החם שהשף מריאנו שיינקמן הכין לנו בארוחה המדהימה:

סלט חם - עדשים שחורות וטונה

מצרכים:
1 קופסת טונה סטארקיסט בשמן עם לימון
1 קופסת טונה סטארקיסט בשמן קנולה
1 קופסת טונה סטארקיסט בשמן עם פלפל חריף
חצי ק"ג עדשים שחורות
2 בצלים חתוכים בצורת קוביות גדולות
3 יח' זוקיני חתוכים בצורת קוביות גדולות 
3 פלפלים צבעונים חתוכים בצורת קוביות גדולות
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
15 יח' עגבניות שרי חצויות
3 יח' עגבניות חתוכות לפלחים גדולים
מיץ מלימון 
שמן זית
מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה:
מבשלים בסיר עם מים חמים את העדשים השחורות עד רכיכתם.
במחבת משומנת מקפיצים את הבצל וכל הירקות יחדיו.
במחבת נפרדת משתמשים בשמן של שלושת הטונות לצריבת הטונות.
במגש הגשה רחב מעבירים את העדשים והירקות המוקפצים, מתבלים במלח ופלפל שחור, שמן זית ומיץ מלימון אחד ואז מסדרים את הטונה הצרובה מעל הסלט ומפזרים את הפטרוזיליה הקצוצה מעל ומגישים.


את הטונה שלי אני אוהבת לאכול בכף, ישר מהקופסא. לסטארקיסט יש טונה בשמן בתוספת לימון והיא אחת הטונות הכי טעימות שטעמתי מימיי. בכלל, כל מה שמגיע בתוספת של לימון הוא מבורך מבחינתי. אם מתחשק לי לשדרג את הטונה שלי, אני מבשלת פסטה, מוסיפה כמה זיתי קלמטה, חותכת עגבניות שרי לחצאים ומעט מלח ופלפל. ובכלל, טונה הולכת נהדר עם כל דבר כמעט, החל מאטריות אורז, פתיתים ואפילו סתם על צנים.

בתאבון!
שרונה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כל תגובה תתקבל בברכה :)